Sunday, 13 November 2011

refresh advertising









How about creating the music of the a TV commercial?

Sprite Brazilian campaign "Urban Sounds
" presents a "trackless film", by agency WMcCann, calling the crowd to the contest. In a fast
sequence of street scenes, many of them shot with GoPro and in high speed, consumers are invited to create the commercial's soundtrack. In the end, the 30 most popular soundtracks will get an Xbox with Kinect and then be evaluated by the Coca-Cola Company team and Brazilian musicians like the rapper Emicida. In February 2012 the commercial will be finally released with the winning track.

And the contest is getting the world.



Que tal criar a música do comercial de TV?

A campanha brasileira de Sprite é parte do projeto "Sons Urbanos" e apresenta um "filme sem trilha", criado pela agência WMcCann. Em uma sequência rápida de cenas de rua, muitas captadas com GoPro e em técnicas de high speed, os consumidores são convidados a criar a trilha sonora do comercial. No final da competição, as 30 trilhas mais populares receberão um Xbox com Kinect e, serão avaliados pela equipe do grupo Coca-Cola e por músicos brasileiros, como o rapper Emicida. Em fevereiro de 2012, o comercial será finalmente lançado com a faixa vencedora.

E o bacana é que mesmo sendo uma promoção local, a competição está se espalhando por aí.




0 comentários:

Post a Comment